line
 

Trần Hữu Ái

--- TIẾN SĨ ---
Môn giảng dạy:

🔹 Quản Trị Vận Hành

🔹 Quản Trị Chăm Sóc Khách Hàng

🔹 Quản Trị Dịch Vụ

Các Đề Tài Nghiên Cứu Khoa Học Đã Tham Gia

 

Tên Đề Tài Nghiên Cứu/ Lĩnh Vực Ứng Dụng

Năm Hoàn Thành

Đề Tài Cấp (NN, Bộ, Ngành, Trường)

 

Trách Nhiệm Tham

Gia Trong Đề Tài

Marketing Địa Phương Tỉnh Bến Tre

2014

Cấp Tỉnh

ThànhViên

Khảo Sát Các Yếu Tố Đầu Tư Tỉnh

Bình Phước

2014

Cấp Tỉnh

Thành Viên

Đo Lường Chất Lượng Dịch Vụ Tại Các Điểm Đến Du Lịch Tỉnh Quảng Nam

 

2014

 

Cấp Tỉnh

Thành Viên

Khảo Sát Các Yếu Tố Thu Hút Vốn Đầu Tư Tỉnh Cà Mau

2014

Cấp Tỉnh

Thành Viên

Chiến Lược Marketing Địa Phương Tỉnh Đồng Nai Đến Năm 2020, Tầm Nhìn Đến Năm 2025

 

2014

 

Cấp Tỉnh

Thư Ký

 
Các Công Trình Khoa Học Đã Công Bố trên tạp chí Scopus

Tên Bài Báo

Tác Giả

Nơi Phát Hành

Số, Ngày Tháng

Industry 4.0: Phu Quoc Island sustainable tourism development

Đồng tác giả (chính)

Design Engineering (Toronto) ISSN:0011-9342 Scopus Q4

Vol 2021: Issue 07

 

The influence of vietnamese consumers' perception of risks and benefits on the intention to purchase functional foods, Vietnam

 

Đồng tác giả (chính)

Design Engineering (Toronto) ISSN:0011-9342 Scopus Q4

Vol 2021: Issue 06

 

Factors affecting intent to use instant coffee from vietnamese consumers

 

Đồng tác

giả (chính)

Psychology and education. ISSN 7160-7171- Scopus Q4

58(5), 2021

Sustainable development of in rural

mountainous areas, Vietnam

Đồng tác giả

European Journal of Molecular & Clinical Medicine. Scopus Q4

Volume 08, Issue 03, 2021

Are the non-stationarities in global market shares of top automotive nations of the world same?

Đồng tác giả (chính)

E3S Web of Conferences

(EMMFT-2020). Scopus Q4

244, 08016 2021)

International economic integration to develop sustainable tourism in Sapa, Vietnam

Đồng tác

giả (chính)

Psychology and education. ISSN 7160-7171- Scopus Q4

58(2), 2021

Who has the largest share in automotive (car) industry of Pakistan?

Đồng tác

giả (chính)

E3S Web of Conferences ISSN: 2267-1242- Scopus Q4

217, 11014, 2020

Pakistan’s urban transport and commute problems (an Empirical

Investigation)

Đồng tác

giả (chính)

IOP Conf. Ser.: Mater. Sci. Eng. 918. 012054. Scopus Q4

10/2020

Competitiveness of seafood enterprises: the cas study of Ba-Ria Vung-Tau province, Vietnam

Tác Giả

E3S Web of Conferences 164, 06001 (2020) - TPACEE-2019

Scopus Q4

164, 06001

2020

Evaluating the efficiency of migration regimes and their role in the progress of common European labor market

Đồng tác

giả (chính)

International Journal of Recent Technology and Engineering

Elsevier- Scopus Q4

Volume-8, Issue-2S1 /2019

Taxation Regime and Macroeconomic Systems’ Dynamics

Đồng tác

giả (chính)

IGI GOBAL – Journal of

Global Information

Management. Scopus Q2

 

 

 

11/2018

Destination branding as a tool for sustainable tourism development (The Case of Bangkok, Thailand)

Đồng tác

giả

Advanced Science Letters, Vol. 24, No. 9, Scopus Q4

9, 2018

Liberal reforms & economic growth: current issues and interrelations

Đồng Tác Giả

. Journal of International - Studies, 10(4), 109118. Scopus.Q2

12/2017

Consumors behavior towards green purchase intention -

Tác Giả

Actual Problems of Economics- Ukraine – Scopus Q4

3/2017

Factors of consumer acceptance of organic food - Actual Problems of Economics-

 

Tác Giả

Actual problems of economics - Ukraine- Scopus Q4

 

2/2017

 

Export barriers seafood in international markets

 

Tác Giả

Actual Problems of economics, scientific, economic journal, - Ukraine- Scopus Q4

No (176)

13/2/2016

Factors affecting performance of small and medium enterprises, Vietnam

Tác giả

Economic strategizing in a new reality: gears, tools, technologies -Monograph ISBN 978-5-9275-1979-8 Scopus Q4

- 2016

PP.463


Các Công Trình KH Đã Công Bố: (Tên Công Trình, Năm Công Bố, Nơi Công Bố…)

Tên Bài Báo

Tác Giả

Nơi Phát Hành

Số, Ngày Tháng

Factors affecting the decision to start a business of fresh graduates in Ho Chi Minh City, Vietnam

Ai Huu Tran, Truong Nhat Tran

Đồng tác

giả (chính)

International Journal of

Multidisciplinary Research and

Development

V8 (8)

2021

Factors affecting the acceptance of customers to use e-banking services in Vietnam

Đồng tác

giả (chính)

International Journal of

Multidisciplinary Research and

Development

V8 (4)

2021

The impact of bank credit accessibility of small and medium enterprises in Ho Chi Minh city, VN

Đồng tác

giả (chính)

International Journal of

Multidisciplinary Research and

Development

V8 (1)

2021

Green tourism-sustainable tourism development in Phu Quoc Island district

Đồng tác

giả (chính)

International Journal of

Multidisciplinary Research and

Dvelopment

V8 (1)

2021

Influence of local brands on domestic investor's decision to select investment locations: Case studies in Vietnam

Đồng tác

giả (chính)

International Journal of

Multidisciplinary Research and

Dvelopment

V8 (2)

2021

Factors influencing the quality of credit to VietinBank Tay Tien Giang,VN

Đồng tác giả (chính)

International Journal of

Multidisciplinary Research and

Dvelopment

V8 (7) 2021

Influence of local brands on domestic investors’ decision to select investment locations: case studies in Vietnam

Đồng tác

giả (chính)

The Euraseans Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

3(28)

5&6,

2021

Factors affecting the decision to start a business of fresh graduates in Ho Chi Minh city, Vietnam

Đồng tác

giả (chính)

International Journal of

Multidisciplinary Research and

Dvelopment

V8 (8)

2021

Bank credit accessibility for small and medium enterprises in Ho Chi Minh city, Vietnam

Đồng tác

giả (chính)

The Euraseans Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

2(27)

3&4,

2021

Factors affecting the satisfaction of businesses using online tax payment services at the tax department of Ho Chi Minh city, VN .

Đồng tác

giả (chính)

The Euraseans Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

1(26)

1&2 2021

Factors affecting the brand value of some private economic universities In HCM City, Vietnam

Đồng tác

giả (chính)

The Euraseans Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

6(25)

11&12 (2020)

Factors affecting ads views on social networks: Ho Chi Minh city case study

Đồng tác giả (chính)

The Euraseans Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

5(24)

09&10 (2020)

Factors affecting individual customer acceptance of mobile banking services in Vietnam

 

Đồng tác

giả (chính)

The Euraseans Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

4(23)

07&08 (2020)

Satisfaction with bank brands among individual users of deposit savings

Đồng tác giả (chính)

The Euraseans Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

3(22)

05&06 (2020)

Factors affecting the linkage of the fisheries supply chain in Ba Ria Vung Tau province, Vietnam

Đồng tác

giả (chính)

The Euraseans Journal on

Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

2(21))

03&04

2020

Impact On Competitiveness Of Vietnamese Commercial Banks: Research In Ho Chi Minh City

Đồng tác

giả (chính)

The Euraseans Journal on

Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

1(20))

01&02

2020

Các yếu tố ảnh hưởng đến khách hàng cá nhân khi chấp nhận dịch vụ mobile banking tại TP.HCM

Đồng tác

giả (chính)

Tạp chí Bộ công thương

ISSN 08660-7776

Số 8-04/2020

Brand value of public universities in ho chi minh city, vietnam

 

Đồng tác

giả (chính)

The Euraseans Journal on

Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

6(19)

11&12

2019

Tác động của các yếu tố ảnh hưởng đến năng lực cạnh tranh của các ngân hàng thương mại Việt Nam

 

 

 

 

 

Nghiên cứu tại Thành phố Hồ Chí Minh

Đồng tác

giả (chính)

Tạp chí Bộ công thương

ISSN 08660-7776

Số 19-10/2019

Sự hài lòng đối với thương hiệu ngân hàng của khách hàng cá nhân gửi tiền tiết kiệm

Đồng tác

giả (chính)

Tạp chí Bộ công thương

ISSN 08660-7776

Số 20-11/2019

Các yếu tố ảnh hưởng đến sức mạnh thương hiệu trong nội bộ các ngân hàng thương mại VN

Đồng tác giả(chính)

Tạp chí Bộ công thương

ISSN 08660-7776

Số 21-12/2019

Work motivation of lecturers in non-public universities: the case of ho chi minh city, Vietnam

Đồng tác

giả (Chính)

The Euraseans Journal on

Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

2(17)

7&8

2019

Measuring brand value based on customer data: the survey from smartphone market in ho chi minh

city, Vietnam

Đồng tác

giả (Chính)

The Euraseans Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

2(15)

3&4

2019

Factors affecting the use of 4g services: the case of iVetnam

Đồng tác

giả (Chính)

The Euraseans Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

1(14)

1&2

2019

Purchase behavior of organic seafood consumers

Đồng tác

giả (Chính)

The Euraseans Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

1(14)

1&2

2019

The role of teacher immediacy as a motivational factor in student learning

Đồng tác

giả (Chính)

The Euraseans Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

6(13)

11&12

2018

Employing Local Marketing In

Tourism Development Ato Ben Tre Province

Đồng tác

giả (Chính)

The Euraseans – Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

5(12)

9&10

2018

Competitive Assessment Factors f Seafood Exporters In Vietnam

 

Tác Giả

The Euraseans – Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

4(11)

7&8 2018

Vietnamese Economic Relations Within AEC

Đồng tác

giả (Chính)

The Euraseans Journal on

Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

6(7)

11&12

2017

The Individual Culture Factors Related On The Behavior Of Accepting New Product Of The Consumer (The Case of VN)

Tác Giả

The Euraseans – Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

ISSN 2539 – 5645

5(6)

9&10 -2017

Managerial Efficiency on The Performance of Aquaculture Enterprises In Vietnam

Tác Giả

The Euraseans Journal on

Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

4(5)

7&8 2017

The impact of local residents supports for tourism Development: The case of Cu Chi District (Văn Hiến)

 

Tác Giả

Tạp Chí Khoa Học ĐH Văn Hiến

8/2017

Environmental impacts on small and medium enterprise effectiveness (the case of the fisheries sector in Vietnam)

Tác Giả

The Euraseans – Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

 

2(3)

3&4

2017

Factors affecting purchase intentions to green condominiums in the city of Ho Chi Minh, VN

Tác Giả

The Euraseans – Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

 

1(2)

1&2/2017

Kiểm định quan hệ giữa chất lượng đào tạo và sự cảm nhận hài lòng của sv Khoa Kinh Tế -

Tác Giả

Journal of Science - Van Hien University

(4) 8/2016

Purchase behavior of consumers for seafood products -

Tác Giả

IFS 2016. 31/10/2016 – University Can Tho

30/10/

2016

Factors affecting consumer behavior toward eco-friendly seafood in Ho Chi Minh City, Vietnam

Tác Giả

The Euraseans – Journal on Global Socio-Economic Dynamics Bangkok, Thái Lan

 

1 (1),

12/2016.

Factors affecting performance of small and medium enterprises, Vietnam

Tác Giả

Monographic. Southern Federal University Of Russia Sfu. 2016. - 463 P.

Isbn 978-5-9275-1979-8

 

6/2016

Research consumers purchase behavior towards green purchase intention

Tác Giả

Proceedings of 3 Rd International Conferences, Bangkok, Thailand, 2016

 

21/2/2016

The influential factors of consumer acceptance of organic food in Vietnam

Tác Giả

Proceedings of 3 Rd International Conferences, Bangkok, Thailand, 2016

 

21/2/2016

Export barriers and export performance of vietnamese seafood firms targeting international markets

Đồng tác giả(Chính)

Tạp Chí Ptkt- ĐH KT TP.HCM Tiếng Anh

Số 22

9/2015

Factors affecting green purchasing behavio

Tác Giả

Proceeding of The International Conference on Business 2015, Ou University, HCM City,

 

27/11/

2015

Tác động của thái độ nghề nghiệp đối với kết quả học tập của học viên trường phòng cháy chữa cháy

Tác Giả

Tạp Chí Khoa Học ĐH Phòng Cháy Chữa Cháy- Bộ Công An

Số 71- 6/2015

Các rào cản thương mại khi xuất khẩu thuỷ sản vào thị trường quốc tế

Tác Giả

Tạp Chí Khoa Học ĐH Mở Tp. HCM

Số 3 (42) 4/2015

Ảnh hưởng của văn hóa tổ chức đến sự gắn kết của nhân viên tại công ty lữ hành Saigontourist

Tác Giả

Tạp Chí Kinh Tế Phát Triển ĐH KTQD Hà Nội

Số 211 1/2015

Các yếu tố ảnh hưởng đến dịch vụ 3G

Tác Giả

Tạp Chí KH Văn Hiến

Số 06 2/2015

Các yếu tố ảnh hưởng đến sự lựa chọn nhà cung cấp dịch vụ mạng điện thoại di động

Tác Giả

Tạp Chí Khoa Học ĐH Văn Hiến Tp.HCM

Số 4 8/2014

Tác động của các yếu tố quản lí đến hiệu suất của doanh nghiệp xuất khẩu thuỷ sản Bà Rịa - Vũng Tàu

Tác Giả

Tạp Chí Phát Triển Kinh Tế- ĐH KT TP.HCM

Số 286 8/2014

Tác động của các yếu tố đánh giá năng lực cạnh tranh của các DN XKTS VN.

Tác Giả

Tạp Chí Nhân Lực KHXH-Học Viện KHXH Hà Nội

Số 29 2/2014

Nhân tố tác động đến năng lực cạnh tranh trong các Dn XKTS VN. Trường hợp các Dn XKTS BR-VT

Tác Giả

TC Phát Triển Kinh Tế - ĐH KT TP.HCM

Số 269 3/2013

Tác động của năng lực lãnh đạo đến sự thỏa mãn công việc của nhân viên

Tác Giả

TC Nhân Lực KHXH Học Viện KHXH HN

Số 01

Tháng 12/2012

Đánh giá thực trạng năng lực

lãnh đạo tại các DN VVN

Tác Giả

Nghiên Cứu Kinh Tế- Viện Kinh Tế HN

Số 412 9/2012

Tác động của chất lượng dịch vụ đến lòng trung thành của khách hàng xử dụng ADSL Tại Tp.HCM

Đồng tác

giả (Chính)

Phát Triển Kinh Tế - ĐH KT TP.HCM

Số 256 2/2012

Kỷ Yếu Hội Thảo Có Xuất Bản

 

Tác động của năng lực cạnh tranh của các doanh nghiệp thủy sản VN

 

 

Đồng Tác Giả (Chính)

Kỷ yếu hội thảo Trường ĐH luật và Phòng Thương mại và CN VN

 

11/9

/2018

 

Training for Human Resource Towards the Integration of Vietnam To AEC

 

Đồng Tác Giả (Chính)

Hội Thảo Quốc Tế VN – Hàn Quốc trường ĐH Văn Hiến

22/5/

2018

 

Triển Vọng Đầu Tư Của Hàn Quốc Vào Việt Nam

 

Tác Giả

Hội Thảo Quốc Tế -Trường ĐH Văn Hiến

12/2017

 

Xu Hướng Marketing Trong Điều Kiện Hội Nhập

 

Tác Giả

Hội Thảo Quốc Tế - Trường ĐH Hutech

9 - 2017

 

Export Barriers and Export Performance Seafood into International Markets

 

Tác Giả

Proceedings of the 7th International Scientific Conference, Zlín, Czech Republic

April 23

- 24,

2015

 

A Connection Between Corporate Culture and Employee Commitment to The Organization: A Case Study Saigonvtourist In Ietnam

 

Tác Giả

The International Conference on Finance and Economics - Ton Duc University, HCM City, VN

June 2nd

- 4th, 2014

 

The Effects of Managerial Factors on Performance of Seafood Exporters In BR-VT

 

Tác Giả

The International Conference on Finance and Economics– TĐT University, HCM City,

June 2nd

- 4th, 2014

 

Chiến Lược Marketing Địa Phương Nhằm Thu Hút Khách Du Lịch Đến Tỉnh Đồng Nai

 

Tác Giả

Proceedings of The Scientific Research Conference - Faculty Of Business Administration - Van Hien University VN

Số 1 Tháng 8/2014

 

Hổ Trợ Năng Lực Lãnh Đạo Tại Các Dn Nhỏ Và Vừa Hiện Nay

 

Tác Giả

The Proceedings of Science. Ton Duc Thang University

Số 1 Tháng 6/2012

 

Nghiên Cứu Tác Động Của Công Việc Đến Sự Thỏa Mãn Của Nhân Viên

 

Tác Giả

Proceeding Day of VN Personnel In 2012- National Economics, University - HN

Số 1 Tháng 10/2012

 

Đào Tạo Nguồn Nhân Lực Có Trình Độ Cao Trong Xu Thế Hội Nhập

Tác Giả

Hội Thảo Khoa Học Về Chiến Lược Tiếp Thị Địa Phương

6/2014

 

Giá Trị Sản Phẩm Địa Phương Trong Môi Trường Và Điều Kiện Đầu Tư

Tác Giả

Hội Thảo Khoa Học Về Chiến Lược Tiếp Thị Địa Phương

6/2014

 

Hạn Chế Tiêu Cực Của Vốn Đầu Tư Gián Tiếp Nước Ngoài Đối Với Nền Kinh Tế VN

 

Tác Giả

Hội Thảo Khoa Học Về Chiến Lược Tiếp Thị Địa Phương

6/2014

 

Quản Trị Dịch Vụ

Đồng Tác Giả

Nhà Xuất Bản Tài Chính

2016

 

The multisystem of the world economypaperback.

 

Tác giả

Amazone

6/2020

 

The Value of True Branding as The Measure Success: Building A Successful Brand of The Company Is Hard, Really Hard.

Tác giả

Amazone

7/2020

 

The Process of carrying out, Performance and Management Seafood.

 

Tác giả

Amazone

8/2020

 


Góp ý
Các tin liên quan